Je to unikátní akce, kterou vymyslely dvě designérky v Brně. První festival výloh a designu ve městě, který vznikne na jaře 2022 rozšířením úspěšné soutěže o Výlohu roku. Jádrem soutěže je propojení lokálních obchodníků se špičkovými designéry. Akce se rozšíří o přehlídku umění a divadelní představení. Cílem je dodat novou energii lokálnímu podnikání, propagovat ekologické přístupy v designu a dostat umění a design do ulic. Název se mění na anglický kvůli snazší propagaci v zahraničí.
– Veronika Rút
NÁŠ TÝM:
David Korsa fotí, Petr Novák natáčí videa, Anna Roháčová se stará o social media, Veronika a Alex fungují jako kurátorky obchodů a designérů. Veronika se stará o celou koncepci, maily, tabulky a fungování akce od schůzek po zatloukání hřebíků, když je to potřeba. Celý tým funguje na dobrovolnické bázi a symbolických finančních odměnách. Jestli se chcete zapojit, napište nám!
První testovací ročník proběhl během Brno Design Days za účasti 8 obchodů a 8 desingérů. Vše o loňském ročníku je tady. Projekt by nikdy nevznikl bez finanční podpory statutárního města Brna a Jihomoravského kraje. Zvláštní poděkování patří Odboru strategického rozvoje a spolupráce Magistrátu města Brna (Kreativní Brno). Díky směřují i k Moravské galerii, která darovala publikace jako dárek pro každého ze zúčastněných designérů.
V roce 2020 se akce plně osamostatnila, byl založen spolek a sociální média. Přípravy začaly na jaře navzdory pandemii a na podzim proběhla vycházka, veřejné hlasování i verdikt odborné poroty. Vyhlášení proběhlo komorně za přísných bezpečnostních podmínek bez účasti veřejnosti. Všechny podrobnosti najdete tady.
V únoru 2021 jsme se rozhodli další ročník posunout kvůli hrozbě dalšího lockdownu. V roce 2020 nás neustálé změny nařízení stály spoustu nervů a způsobily šrámy na zdraví, proto jsme se rozhodli neriskovat a počkat na vývoj.
Na jaře 2022 plánujeme soutěž rozšířit jako festival výloh pod názvem WINDOW POP. Název měníme na anglický kvůli plánované expanzi do zahraničních měst.
Akce se koná za podpory Kreativního Brna (Magistrátu města Brna), ve spolupráci s Moravskou galerií v Brně a Retailoko. Děkujeme za podporu městské části Brno-střed, Unii grafického designu a organizaci CZECHDESIGN. Akce se koná pod záštitou primátorky statutárního města Brna JUDr. Markéty Vaňkové.