Ročník 2020 se uskutečnil za dramatických pandemických podmínek, o to větší byla radost z ohlasu nakupujících i veřejnosti. Děkujeme za každý z 3 441 hlasů! Je to krásné gesto pro obchodníky v těžkém roce a skvělý feedback pro designéry. 

10 odvážných lokálních obchodníků spojilo síly s 10 designéry. Nikdy předtím se nepotkali, měli limitovaný rozpočet a společný deadline pro instalace ve výloze. Vše odstartovalo veřejnou vycházkou, kde si designéři obhájili instalace. Pak proběhlo veřejné hlasování a zasedla odborná porota. Teď už je dobojováno a známe oba vítěze! Můžete se podívat na rozhovory o tom, jak se jim spolupracovalo a v čem jim soutěž pomohla najdete nebo na prezentace designérů o jejich práci.

IMG_8782
120042774_199081768314937_191366320342690116_n
DSC4434-kopie
DSC4460-kopie
DSC4366-kopie
DSC4621-kopie
DSC4549-kopie

Během úvodní vycházky designéři prezentovali instalace a obchodníci připravili ochutnávky a slevy pro všechny diváky.

VEŘEJNÉ HLASOVÁNÍ

Děkujeme všem hlasujícím za napínavý souboj! Zvlášť letos bylo vidět, že opravdu každý hlas se počítá. Hned po úvodní vycházce získala dramatický náskok instalace Pavly Štefanové v knihkupectví Cesta. V poločase ale byla náhle předstihnuta instalací od Porigami v Chytré lékárně. Těsný souboj doplnil tah na bránu Nadace Veronica, která s instalací od studia Hrana atakovala ke konci hlasování. Vítěz ale může být jen jeden:

Verejne_hlasovani_vitez
Vyloha_roku_2020_Nadace_Veronica_HRANA_Studio_11

HLASOVÁNÍ ODBORNÉ POROTY


IMG_9802-kopie

V ODBORNÉ POROTĚ letos zasedli: 
GRAFICKÝ DESIGN: Studio PIXLE – MgA. Pavlína Doležalová
ARCHITEKTURA: Ing. arch. MArch. Janica Šipulová (Consequence forma)
BYZNYS & DESIGN: Studio David Geč
TEORIE: Mgr. Jan Press
HISTORIE: PhDr. Ladislav Zikmund-Lender

Odborne_hlasovani_nikola_logosova_hulkarna_vitez

POROTA: Instalace je zcela originální, jedná se evidentně o srdeční záležitost, která se skvěle setkala se zvláštním zaměřením podniku. Nikola nepoužívá prakticky žádné texty a přitom sděluje o produktu maximum. Není násilná ani agresivní, ale diváka zaujme – pokaždé je možné narazit na jiný příběh, dojemný, dramatický i komický. Výloha dodala obchodu poetickou hloubku, která dokonale souzní se zaměřením. Na instalaci je vidět, že je propracovaná, technicky i výtvarně dotažená a zcela svébytná. Autenticita a osobitost v současnosti představuje pro design, byznys i branding velice důležité hodnoty. Z toho důvodu Nikola získala první místo v hlasování poroty.

Thumb_2020_hulkarna
Vyloha_roku_2020_Hulkarna_Nikola_Logosova_28-1
Vyloha_roku_2020_AEL_PEKARSKA_FINAL_FINAL_09

Složitá situace paní majitelky Michaely byla transformována ve skvělé koncepční řešení. Stěhování podniku je pojato jako hra a nová šance, ne jako složitý a riskantní krok. Final_final se povedlo zaznamenat původní brand a zároveň pomoct vytvořit nový. Je to silný příběh a skvěle dotažený koncept. Schopnost nabídnout pomocnou ruku a upozadit vlastní designové ambice je oceněno jako HONORABLE MENTION.

DSC_2415
DSC_2409

Autorem designu trofejí je vítěz ceny odborné poroty z předchozího ročníku NAHAKU.

Podívejte se na všechny realizace

Akce se koná za podpory Kreativního Brna (Magistrátu města Brna), ve spolupráci s Moravskou galerií v Brně a Retailoko. Děkujeme za podporu městské části Brno-střed, Unii grafického designu a organizaci CZECHDESIGN. Akce se koná pod záštitou primátorky statutárního města Brna JUDr. Markéty Vaňkové.

Sledujte nás na Facebooku nebo Instagramu a nic vám neunikne!

Co je to WINDOW POP?

Jde o unikátní festival, který jako první pracuje s formátem výloh ve městě. Propojuje design s lokálními obchody a zpřístupňuje umění a divadlo v terénu města. Vznikne na jaře 2022 jako rozvinutí soutěže o Výlohu roku. Cílem je zviditelnit kvalitní lokální podniky, podpořit inovativní ekologické přístupy v designu a kultivovat český veřejný prostor. Jsme spolek a sice nás to neuživí, ale neskutečně nás to nabíjí! Více o projektu.